derde dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Theo en Lianne Bosch/van Lierop - WaarBenJij.nu derde dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Theo en Lianne Bosch/van Lierop - WaarBenJij.nu

derde dag

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Theo en Lianne

20 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Onze derde dag begonnen we met een heerlijk afrikaans ontbijtje tussen de locals met eieren, spek, worstje en aardappeltjes op toast. Nadat we de buikjes dik hadden, besloten we vandaag toch maar de tocht naar Kaap de Goede Hoop te maken omdat de Tafelberg weer niet toegankelijk was vanwege de harde wind. Niet erg want er stond ons heel veel moois te wachten. Via Houtbaai, waar we een plaatselijke markt bezocht hebben en zagen hoe een arme afrikaan zijn geld verdiende met het laten eten uit zijn hand (en mond) van vis door een rob, door naar Kommetjie. Onderweg uitgestapt bij een struisvogelfarm. Groot zijn die beesten hoor. Verder over de westelijke route over het kaaps schiereiland naar het "uiterste" zuidpunt van Afrika. Kaap de goede hoop en Cape Point. Wat een uitzicht!!!! Het was ontzettend helder weer dus mooie vergezichten en prachtige foto's. Na de flinke wandeling en klim naar de punt weer in ons autootje richting het noorden via de oostelijke route. In Simons town gestopt bij Boulders Beach voor de pinguïns. En ja hoor, daar zaten ze. Wat een grappige beesten zijn het toch. We konden er zo tussen gaan staan en ze lieten zich braaf fotograferen. Toen door via Fishhoek naar Muizenberg waar we gegeten hebben. Moe van een hele mooie bijzondere dag maak ik dit verslag weer en wil jullie bedanken voor de reacties die we al kregen. Erg leuk zo! Nu weer lekker slapen en morgen weer een mooie indrukwekkende dag voor de boeg, nl. Robbeneiland.... zijn erg benieuwd.

• 21 November 2014 - 00:42

De Buurtjes:

Jaaaa, leuke beesten, die pinguïns hè, met hun gewaggel :)
    Wat zullen jullie genieten van al dat moois! Morgen weer een hele andere kant van Zuid Afrika...
    Robbeneiland mag natuurlijk niet ontbreken, lijkt me heel indrukwekkend om te zien.
    Beetje jaloers gaan we morgen, in 'waterkoud' Nederland, aan jullie denken.

• 21 November 2014 - 05:52

Anneke:

geweldig hoor!
    wij op vliegveld van Girona...vroeg hoor
    prima vakantie gehad met super weer en geweldig huis met schitterend uitzicht op zee
    goetjes
    An

• 22 November 2014 - 15:28

André:

Goed ontbijt, lijkt wel avondeten. Veel gezien op een dag. Als je de Kaap niet op kunt waait het wel heel hard. Moet een prachtig uitzicht geven op de zee. Veel plezier.

• 22 November 2014 - 15:30

Veel wind bij de Kaap, jammer. De zee moet dan kennelijk wel heel mooi zijn. O, het ontbijt lijkt op avond eten. Nog veel plezier.