24e en 25e dag - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Theo en Lianne Bosch/van Lierop - WaarBenJij.nu 24e en 25e dag - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Theo en Lianne Bosch/van Lierop - WaarBenJij.nu

24e en 25e dag

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Theo en Lianne

12 December 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hoi hoi,
Gistermorgen zijn we na het ontbijt naar het vliegveld gereden. Hier 2 km vandaan... we hadden afgesproken met Shadrak, een politie agent op OR Tambo (=het grote Internationale vliegveld van Johannesburg). We hebben hem ontmoet in het IPAhouse in Capetown. Hij was er toen 4 dagen met zijn collega's voor hun jaarlijkse personeels uitje. Met hem hebben we toen nog lang 's avonds zitten kletsen en sindsdien is er bijna dagelijks whatsapp contact.... hij vond het zo interessant allemaal.... en ook hij wil naar Nederland komen met zijn vrouw als ze genoeg gespaard hebben....
Na wat speurwerk in de immense hal van Departures Domestic fights, vonden we hem. Keurig in pak. Het was een heel hartelijk onthaal en we werden aan iedereen voorgesteld als "friends from Holland from IPA". We werden meegenomen naar de ontvangstruimte van waar ministers vertrekken. Vervolgens gingen we door de grote vertrekhal heen naar het politiebureau van het vliegveld. Hier werden we weer heel vriendelijk verwelkomd door al zijn collega's die we ook in Capetown ontmoet hadden. Lastig te herkennen want toen liepen de meeste in joggingbroeken rond. Nu strak in uniform. En.... sorry maar eh....de gekleurde (zwarte) mensen lijken toch erg veel op elkaar.
Na wat gekletst te hebben daar werden we mee genomen naar de VIP ingang. Als de President gaat vliegen wordt dat hele stuk straat helemaal afgesloten en rijdt hij voor. Alle bodyguards staan dan in die gang opgesteld. Wij mochten daar mee naar binnen en nu hing er alleen een groot schilderij van de President.... we moesten wel door een beveiligingspoortje, maar verder mochten we alles zien, de kamers waar alle ministers, royals en andere VIPs moeten wachten totdat ze aan boord mogen. Het was er erg rustig, er zat maar een minister te wachten om te vertrekken. Leuk om te zien maar wat wordt er een verschil gemaakt tussen VIPs en ons als gewone stervelingen! De airporttour hebben we afgesloten met een heerlijke cappuccino met Shadrak en een collega. Rond een uurtje of 3 nog even bij een shopping mall binnengewipt maar dat was maar heel even.... gaande weg de middag werd ik steeds beroerder. Ik voelde me goed grieperig worden. Lekker terug naar het hotel en wat op bed gelegen en tv gekeken en dutje gedaan. 's Avonds weer in hotel gegeten en snel terug naar boven... hele slechte nacht gehad. Ja hoor! Ik heb gewoon ordinair de griep.... Vandaag hele dag rond met mijn ziel onder de arm gelopen. Tranen zaten hoog! Had nu het liefst in mijn eigen bed gelegen, niet dat dit bed slecht is maar toch... Vanmorgen nog geprobeerd online in te checken voor onze vlucht van morgen maar ons lukte het dus niet. Hulp ingeroepen van de receptie. Daar liepen we de General Manager weer in de armen. Hij gaf Norma, een van de secretaresses de opdracht het voor ons uit te zoeken (wat een stropdas toch niet doet....;-)) Na diverse telefoontjes naar Brittisch Airways bleek dat het helemaal niet kon. Dus morgenvroeg toch op tijd naar hetbvliegveld.... moeten we alleen helaas het voortreffelijke ontbijt missen... maar er wordt een ontbijt klaargemaakt om mee te nemen.
Vanmiddag nog even een eindje gaan rijden. Eerst even de chef een handje gaan geven en bedanken voor de hulp die hij geregeld had vanmorgen. Als klap op de vuurpijl kregen we ook nog vanavond een fles bubbels en een schaal met kaasjes en fruitprikkers bezorgd op de kamer. Een heerlijke afsluiter van een mooi, spannend, gezellig en vooral bijzonder fijn verblijf van 25 dagen in Zuid Afrika!!!! Morgenvroeg vertrekken we voor de laatste paar dagen naar Mauritius! We zijn weer benieuwd... houden jullie op de hoogte. Welterusten

• 12 December 2014 - 20:59

Theo:

Weer zo'n leuk lekker lezen stuk van je, ondanks het griepje en de bubbels.

DANK JE LIEVERD ! ! Xxx

• 12 December 2014 - 21:15

Henriette:

wowowow wowowowow wowowowoww wat een celebreties! Bofferds! Wat een mooie organisatie zo en wat worden jullie verwend. Heerlijk zeg. Onvoorstelbaar wat gaat het snel he? Geniet nog van de komende dagen (hoop dat je je beter voelt) en tot in Nederland maar weer waar het weer ruig is, koud, nat :-).
    groet van mam en mij