negende en tiende dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Theo en Lianne Bosch/van Lierop - WaarBenJij.nu negende en tiende dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Theo en Lianne Bosch/van Lierop - WaarBenJij.nu

negende en tiende dag

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Theo en Lianne

27 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo daar zijn we weer! Terug in Capetown. Gisteren een reisdag gehad. Van Stellenbosch naar Sommerset aan de kust. Daar eerst naar het cheetah park wat zo mooi moet zijn. Nou alle "wilde" katten lagen in diepe rust en af en toe keek er een op als je wat rare geluiden maakte. Dus niet echt een succes. Dus maar verder door gereden naar Capetown. Weer terug in het IPA house aangekomen hebben we onze koffers uitgepakt en de was naar de huishoudster gebracht. Hadden dus niet zoveel mee hoeven nemen want vanmiddag lag alles gewassen en gestreken weer op ons bed. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan (8 uur) en meteen vertrokken naar de stad. Daar eerst ontbeten en toen in de z.g. drop on-drop off bus gestapt. Hele dag door de stad gereden. 3 verschillende toers gedaan. Zo zie je de stad pas echt in zijn volle glorie en verscheidenheid. Wat een hoop verschillen. Krotten, luxe, armoede, rijkdom, statig, protserig, vies en erg schoon. Het valt ons op dat de stad erg schoon is over het algemeen. In een moderne badplaats (Caps bay)net buiten de stad zijn we uitgestapt en hebben er lekker een terrasjes gepikt. Toen weer verder onze toer afgemaakt en uitgestapt bij Green market square. Groot marktplein vol met kleine stalletjes met kooplui met allerlei goedbedoelde rotzooi.... Armbandjes,houtsnijwerken, schilderijen, lederwaren... na even rondgedoold te hebben zijn we richting auto gelopen en terug naar IPA. Snel de schone was opgeruimd en op zoek naar het plaatstelijke steakhouse. Heerlijk gegeten weer, met live music. Nu weer rond en gezond aan mijn verslag aan het werken. Morgen hebben we een spannende dag voor de boeg. We gaan met Steven mee een dag op pad. Hij is een hoge pief bij de politie hier in Kaapstad en hij neemt ons mee op sleeptouw. SPANNEND! Tot morgen (hoop ik) ;-)